A harcos (The Fighter)

2011.04.17. 18:08

"Senki sem üt akkorát,mint az élet!"

Az egész film elejétől a végéig egy családi dráma..Meg még valami..

Idén az Oscaron elég sok olyan film volt,amely igaz történeten alapult,és a The Fighter sem volt ezek közül kivétel...

Ha valaki hihetetlen gyorsan,és váratlanul egy boxhőssé válik,annak nincs könnyű dolga. Ha valakinek a féltesója egy boxlegenda aki,drogozik,le van csúszva,és alig tud magáról, annak nincs könnyű dolga. Ha valakinek van a családjában kilenc nővére ,annak nincs könnyű dolga. Ha valaki a féltesója árnyékában él,annak nincs könnyű dolga. ha valakit kiütnek,annak nincs könnyű dolga. És ha ez a valaki Micky Ward,akkor ez a film egészen biztosan a The Fighter.

Nincsen túl sok film,ami a boxolásról szól. Természetesen,ha valaki meghallja,hogy egy újabb boxos film készül,joggal hiheti azt,hogy már megint Stallone fog valakit püfölni Rockyként. Ez most nem így van. De kezdjük is az elejénél...

...Ki az a David O. Russel? Lássuk csak...filmek szempontjából eddig nem dicsekedhet túl sok alkotással. egy Gagyás Család, egy Sivatagi cápák,és egy Multik haza után megérkezett a The Fighter. Elnézést,de én ezekről a filmekről még életemben nem hallottam,bár lehet,hogy ez csak az én hibám.

A The Fighter egy összetett,a mai trendeknek megfelelő történetvezetésű és cselekményű 2 órás filmkockahalmaz. Christian Bale és Mark Walhberg olyan tökéletesen kiegészítik egymást,hogy öröm nézni! Ám viszont tökéletesen "ellopta" Mark elől az Oscart Christian, hiszen Mark Walhberg hatalmasat alakít,míg szerintem Bale kevésbé,de hát ők tudják...Melissa Leonak nem adtam volna oda a díjat,szerintem nem alakított akkorát.

Ha valakinek már volt a családjával egy nagy,de tényleg nagy veszekedése,akkor jó pár jelenetnél teljesen átérezhette az egyes karakterek érzéseit,és ezt a rendező pontosan tudta,azért is csinált olyan sokat azokból a jelenetekből! És pont ezért volt az,hogy ez a film túlmegy a Rocky filmeken,hiszen tud újat mutatni. Itt vettem észre azt,hogy a filmben pont azokkal a mindennapi érzésekkel játszadozik a rendező,ami ugyebár megszokott,és ezért nem veszed észre annyira. Ha szomorú vagy akkor szomorú zenét hallgatsz,ha pörögsz,akkor meg gyors zenét, ha boxolsz akkor "ütőset" (tudom,hülye szóvicc..). Oh,ha már zenék! Meg kell említenem,hogy nagyon-nagyon jók voltak. És pont azért amit most írtam, egy darab olyan jelenet nem volt,ahol azt mondtam, mi ez a gyökér zene? Ez nem is való ide! stb. De vissza ahhoz amit itt próbálgattam felvezetni. Tehát. Sokan mondják azt,hogy ez egy unalmas film,semmi sincs benne,meg ilyenek. Ez a film - akármilyen hülyén hangzik is- nem egy boxolós film! Ez az elejétől a végéig egy családi-,és egy életrajzi dráma. És tényleg, a szereplőkkel/karakterekkel lehet azonosulni, és mivel van pár olyan helyzet,amit már mi is csináltunk egyszer,így aztán meg pláne jobban magunknak érzünk néhány karaktert. Mark barátnőjét játszó Amy Adams annyira unszimpatikusan szimpatikus, (nem baj,ha nem érted.) hogy azt már öröm nézni,szerintem ő jobban alakított,mint Melissa Leo.

Ebben a filmben valami hihetetlen jót csalódtam,és egyik kedvencemmé vált. Miért is? Nem tudom. Ez a film annyira egyszerű és mégis pont ez teszi nagyszerűvé. A színészi játékok fergetegesen jók, a cselekmény nagyon jó,és igaz,hogy üres járatok is vannak a filmben,de ezek engem nem foglalkoztattak,hiszen annyira egy kellemes film ez.

Mindenkinek ajánlani tudom ezt a filmet,mert igaz,hogy sokan unatkoztak film közben,meg nem tetszett nekik, meg ilyenek,de nekem ez a film szinte tökéletes volt egy péntek délutáni filmezéshez,és lehet,hogy pont ezért esett ilyen jól most ez a film. Sok nagyszerű jelenettel,színészi játékokkal,és Mark Walhberg kitűnő színészi teljesítményével lesztek gazdagabbak,ha megnézitek a filmet!

                                            TRAILER

 

Szerző: ||aNtHoNy||

2 komment

Címkék: kritikák

A bejegyzés trackback címe:

https://mooviemania.blog.hu/api/trackback/id/tr172834098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.04.23. 19:51:57

Szerintem ez az írás nagyon gyengére sikerült. Tele van szóismétléssel, és értelmetlen mondattal. Előfordul, hogy egy mondatban háromszor használod a film szót.

A történetleírás elejét ( nincs könnyű dolga ) tudom, hogy azért írtad így, mert úgy gondoltad, jól fog hangzani, de inkább szóismétlés ez is.
Legközelebb figyelj oda ezekre a dolgokra.
süti beállítások módosítása