Volt szerencsénk az elsők között, a premier napján megtekinteni Red.-el a Harry Potter befejező részét. Minden idők legsikeresebb film-szériája lezárult, és habár könnyek nélkül, de fájó szívvel hagyta el az összes ember a mozitermet. Tényleg vége, nehéz elhinni, hogy 10 hosszú év után lezárult egy korszak. Amikor a legelső részben a kis Harry belépett a Roxfortba, akkor minden olyan varázslatosnak tűnt. Gyönyörű  fények, csodaszép kastély, kedves varázslók és boszorkányok, nevető gyerekek. Majd a további részek előrehaladtával a sztori és a hangulat is egyre sötétebb és komorabb lett,ami ebben az utolsó részben teljesedett ki igazán...

A történetet pont ott folytatódik,ahol az első rész abbamaradt. Harry, Ron, és Hermoine visszatér a Roxfortba,hogy felkeressék az utolsó horcruxot, csak az a baj,hogy Voldemort tudomást szerez erről a tervről,és minden erején azon van,hogy megakadályozza ezt. Itt a vég, már nincs vissza út, nemsokára eljön az a nap amire Harry egész életében készült. Jön a végső összecsapás!

A történet nagyjából ennyi. Az első rész volt a felvezetés, egy, amúgy iszonyathosszú felvezetés, és ebben a második részében már csak a csatára, és a Roxfort ostromára koncentráltak igazán az alkotók. És ezt nem is tették rosszul,hiszen egy filmbe nem fért volna bele az, amit ez a két rész tartalmazott.

Nos, ha az előző részekben zavart,vagy felkavart,hogy meghalt 1-2 szereplő, gondolok itt pl.: Sirius Black-re vagy bárki más szereplőre, akkor ezt a filmet ne nézd meg,mert ez kérlekszépen egy tömeggyilkolás. De tényleg. Az utolsó 40-50 perc abból áll,hogy minden, de tényleg minden meghal, törik , füstöl, repül, szakad, esik, fut, elesik, omlik, varázsol, ordít, fél, lezuhan, smárol, harcol, sír, üt, vág, elmenekül, eljön, sikít, pusztul.

Már az első percekben van egy hihetetlen hangulata a filmnek, és valahogy érzed,hogy ez nem ugyanaz a Harry Potter, mint ami 2001-ben a mozikba került...Baromira nem ugyanaz..

A hangulat fenomenális, a végső csata előtt, közben és utána is egy ilyen szürke kedvtelen, rejtélyes, és ijesztő hangulat uralkodik minden egyes képkockán, és igazából semmi félelmetes nincs ebben a filmben, de mégis érzel félelmet egy-két jelenetnél.

A szereplőkkel már tudtunk azonosulni az előző részekben, így ezzel már nem igazán foglalkoztak a készítők, és inkább Voldemortra és Harryre fektették a hangsúlyt. Hála az égnek kihagyták Hisztis Mirtilt, amit külön köszönök nekik, és még a régi, már halott szereplők is visszatértek, de ezt már a trailer elárulta nekünk.

Az eddigi részekre mindig igaz volt,hogy ahol lehetett, oda beraktak egy-két poént, bár ez ennél a résznél -érthetően- elmaradt. Én összesen 2 darab poénra emlékszem, az egyiket szándékosan raktál bele a készítők, a másikat pedig nem szándékosan,de tudták,hogy röhögni fog rajta mindenki.

A Harry Potter és a Halál Ereklyéi második része egy kitűnő film, amiből szerintem valahogy hiányzott még valami, sőt a címben szereplő halál ereklyéin sem volt valami nagy hangsúly,de nem baj, jó volt ez így, sőt több mint jó...

Mindenkinek ajánlom,hogy megnézze, vagyis leginkább azoknak akik már látták mind a 7 részt, és így már nekitudnak futni a befejező nyolcadik résznek. Én egyetlen Harry Potter könyvet sem olvastam,de ami a filmben szerintem nem volt olyan hatásos mint amilyennek lennie kellett volna -és ez a rendezés hibája- az a baromi nagy fordulat a film végén. Nem fogok spoilerezni, mert igaz,hogy szoktam, de ennél a filmnél bűn,még akkor is, ha szinte sejthető a történet vége annak is, aki nem olvasta a könyvet.

Szóval megéri a pénzét ez a film, habár a 7.1 nem érte meg, sőt a 6 sem. Ez a Harry Potterek között egy új gyöngyszem,és ez lett a kedvenc Harry Potter filmem, és egyben a legjobb is. A 3D ahogy szokás megintcsak alig volt benne, de egye fene, végülis nem bánom azt az 1500 forintot. A zenék nem voltak olyan tökéletesek néhány jelenetnél, bár az első részben volt egy dal ami nekem azóta is nagy kedvencem és ezzel is zárnám ezt a kritikát. Páratlan film, de valahogy úgy éreztem,hogy még elbírna 1-2 részt, nekem valahogy túl hirtelen lett lezárva..Nem tudom, lehet,hogy ez csak az én hibám...

A bejegyzés trackback címe:

https://mooviemania.blog.hu/api/trackback/id/tr663072099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.17. 11:04:01

Eszméletlen kínos és mérhetetlenül Hollywood - szagú film. Borsesszal és TCPOCcal végigröhögtük az egészet.

tpeti97 2011.07.17. 13:33:26

@Sparrow: Nem tökéletes film ezt belátom a végén nekem valami eléggé szúrta a szememet tán pár kínos pillanat is volt benne de nekem nagyon tetszett.

tpeti97 2011.07.17. 14:08:46

Kicsit javítom nem kínos hanem inkább kicsit értelmetlen pillanatok.

Red. 2011.07.17. 20:47:05

sparrow.okcsá(y).verd ki a faszod a fekete hattyúra.

Red. 2011.07.17. 20:51:43

@Sparrow: szoval gratulálok az izlésedhez.kicsit moderáltan(:

Red. 2011.07.17. 21:02:20

a 23as számot nagyon isteníted látom:DDelismerem nemrosszfilm,de rohadt eröltettet.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.17. 22:33:45

@Red.: Hát most mit mondjak. Mila Kunis és Natalie Portmann leszbikus jelenete valahogy jobban tetszett, mint a ronda Emma Watson meg a még rondább Rupert Grint csókjelenete. Az egész Hollywood által elszart Harry Potter marhaság soha nem lesz méltó még arra sem, hogy kinylja Darren Aronofsky bármelyik filmjének a seggét.

És én nem vagyok hajlandó többet egy olyan blogot látogatni, ahol maga a szerkesztő egy 7 éves, feltűnési viszketegségben szenvedő gyerek agyi szintjén mozog. A Mooviemaniát törlöm a MovieTank ajánlójából és én soha többé nem jövök fel erre az oldalra.

Bocs Anthony.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.17. 22:35:57

Természetesen az előbbi kommentben a szerkesztő alatt nem Anthonyt hanem Red. - et értem.

Red. 2011.07.17. 23:59:04

@Sparrow: és szerinted ezt sajnáljuk.őszintén ekkora fasz vagy?:Dvagy pedig játszod?...menjél alkonyatot nézni gyökér.a harrypottert nem lehet leszarozni,mint ahogy a kaját sem.Egy egész generáció nőtt fel ezen.te meg?Wowoztál végig mi?...abban viszont gratulálok neked,hogy igazi kritikus lettél.az tetszik neked ha egy filmben már van 2 mell(merthogy ilyet élőben soha nem fogsz látni)és akkor már legszivesebben Oscar díjat adnál neki(:.ne a számitógép előtt élj,hanem csajozz;)...gondolom az nem zavar téged h a rottentomatoes-on jobban áll az uj potter mint a fekete hattyú és mindenidők 67-ik legjobb filmje?:DD

Anthonynak meg nyalhatod már a seggét,megutált mint a szart,akkor amikor mint valami feljebb való lehuztad a kritikáit;))

csáköcsög

Red. 2011.07.18. 00:07:39

bocsánatot szeretnék kérni az oldal látogatóitól(:.többet ilyen nem lesz,tőlem nem sokára várhattok villámkritikákat mellyekben benne lesz az új Transformers,a Harry Potter és a Halál ereklyéi 2.rész,a Parfüm,az Álmosvölgy legendája és a Mr.Popper pingvinjei.

Wilson96 2011.07.18. 05:25:35

Atyaisten, rég röhögtem ennyit. Riszpekt Red.

Amúgy Sparrow most lejárattad magad, mert annak aki végigröhög egy filmet a moziban nem lehet valami nagy IQ-ja. Tudod más nézni szeretné és nem a vihogást hallgatni...

||aNtHoNy|| · http://mooviemania.blog.hu/ 2011.07.18. 10:14:51

Szerintem nem volt kínos. Egy korrekt elbúcsúztatása volt a filmnek, nem a legjobb,de azért annyira nem is gáz,hogy halálra röhögjük magunkat.
@Sparrow: Sajnálom,hogy így döntöttél.

@Wilson96: Abban viszont van igazság,hogy: "más nézni szeretné és nem a vihogást hallgatni..."

Hát akkor végülis én most már nem tudok mit csinálni, az biztos,hogy az összes eddigi komment nem volt valami kulturált, és én is szeretnék elnézést kérni az oldal látogatóitól.

tpeti97 2011.07.18. 12:32:32

Én is nagyon élveztem ezt a filmet és szerintem is méltó befejezés, bár szerintem a 7/1 se rossz
és egyébként én csak az alkkonyat előzetes közbe nevettem:D meg volt pár poén a filmbe amik nekem tetszettel

Sh1mmy 2011.07.18. 13:36:03

Nekem a HP 7/1 nemigazán jött be, de ez a zárórész kárpótolt, sokkal jobban tetszett.

Off: Komolyan mintha a Mónika Show-ban filmekről veszekednének. XD

tpeti97 2011.07.18. 15:38:15

@Sh1mmy: xd
a 7/1-et sokan unalmasnak tartják de ez azért lehet mert ez volt a felvezetés és nem volt tele akciókkal mint a 2. rész ahol gyakorlatilag a betöréstől a végéig tiszta akció

Wilson96 2011.07.18. 18:34:43

Most jöttem haza moziból. NAGYON NAGYON NAGYON NAGYON NAGYON NAGY FILM! Aki ezt fikázza és röhög rajta, hát..

Sokkal jobb az 1. résznél, csak 1-2 dolog nem tetszett benne amúgy meg nagyon rendbe volt az egész és hangulatos volt! 9/10 eddigi legjobb HP ez kétségtelen.

Transformers 3-ról már ezt nem tudom teljes egészében elmondani. Kb a film első harmadában nagyon unalmas volt, aztán mikor elkezdtek bunyózni a gépek eléggé lekötötte a figyelmemet a látvány :) 7/10

tpeti97 2011.07.18. 22:25:12

@Wilson96: 100%-ig egyet értek és akkor meg is kérdezném másnak is szúrta a szemét a végén a pálca eltörése nem egészen értettem semmiből sem tartott volna (másfél perc alatt meglett volna a jelenet kb. a film így is rövid volt) semeddig se ha úgy megcsinálják ahogyan a könyvben az értelmesebb lett volna.
Engem ez a dolog zavart de ez se annyira vészes bár én egyik HP filmre se tudok haragudni.
Igen nem rossz a TF 3 de velem is ez volt egyfolytában a végi akciót vártam és ez nem jó egy filmnél.

||aNtHoNy|| · http://mooviemania.blog.hu/ 2011.07.18. 23:09:59

@tpeti97: Nos ha jól tudom,akkor a könyvben úgy történt,hogy visszahelyezték Dumbledore sírjába a pálcát. De ha nem így volt akkor javíts ki nyugodtan,hiszen én egy HP könyvet sem olvastam.

De ha mondjuk elvonatkoztatunk a könyvtől,és mondjuk megpróbáljuk egy szempontból nézni,hogy ugyebár elég sokan tudták,hogy Dumbledore sírjában volt a pálca, így ha visszahelyezték volna,akkor esélyes lett volna az is,hogy valaki újra előkeresi a világ legerősebb pálcáját stb.

Szóval akár ez is lehet az oka,hogy eltörte a pálcát,legalább is az én feltételezéseim szerint, bár nem tudom, Harrynek volt jópár furcsa megmozdulása a 8 rész alatt.:D

||aNtHoNy|| · http://mooviemania.blog.hu/ 2011.07.18. 23:11:31

*ha megpróbáljuk egy másik szempontból nézni

tpeti97 2011.07.18. 23:22:58

@||aNtHoNy||: Engem nem ez a rész zavar ezt én is valamilyen módon logikusnak találom, hogy eltörte hisz mint mondod bárki kiveheti a sírból de a könyben az is benne volt, hogy sikeresen megjavítja vele az eltört pálcáját. Én ezt hiányoltam csak. Nem is annyira nagy baj igazából így leírva semmiség csak szerintem nem tartott volna semmiből ezt megcsinálni.
Ez végül is nem is hiba csak engem kicsit zavar.

Wilson96 2011.07.19. 08:54:22

@||aNtHoNy||: hiába vette volna ki a pálcát dumbi sírjából , az már Harryt szolgálta, míg Harryt nem fegyverezi le úgy, hogy Harrynél a bodzapálca nem tudta volna használni szerintem.

A másik : tudom hogy a könyvben másképp van, de a film végén én is elgondolkodtam mielőtt kettétörte, hogy mennyi baj lett emiatt a pálca miatt (is.) Meghalt Lupin, Tonks, Fred stb. Na jó ez nem CSAK a pálca miatt volt (hanem voldemort miatt) de lehet Harrynek abban a pillanatban úgy jött le, hogy jobb ha kettétöri nem lesz több baj vele :D

||aNtHoNy|| · http://mooviemania.blog.hu/ 2011.07.19. 13:28:50

@Wilson96: Voldemort tudta valamilyen szinten használni a pálcát még úgy is hogy igazából malfoyé volt vagy harryé. Szóval szerintem tudta volna bárki használni,igaz több-kevesebb sikerrel.

Wilson96 2011.07.19. 13:59:34

azért az kemény volt amikor voldi idegbetegségében szétrobbantotta a roxfortot védő bűbájt :D

tpeti97 2011.07.19. 14:22:20

@Wilson96: Ahan és hallhattuk nevetni is:D Én azt bírtam mikor Neville szórakozott a vérfarkasokkal és eltűnt a védőburok:D

||aNtHoNy|| · http://mooviemania.blog.hu/ 2011.07.19. 20:01:25

@tpeti97: Azok nem fejvadászok voltak?:D Amúgy az tényleg egy baromi nagy jelenet volt, ahogy Voldemort röhögése is.:D

tpeti97 2011.07.19. 22:09:01

@||aNtHoNy||: Én azokat simán vérfarkasnak néztem de lehet csak nem sok vizet használnak sötét oldalon xd

Wilson96 2011.07.20. 08:50:09

@tpeti97: azok a fejvadászok voltak mert a vezetőjük az a fejvadász volt aki elkapta Harryéket az 1. részben.

tpeti97 2011.07.20. 13:04:41

@Wilson96: Jah okés én őrá már nem emlékeztem.

tpeti97 2011.07.20. 13:06:14

De egyébként mikor elkapták Harryéket akkor ott volt Greyback is szóval lehet a roxfortnál is volt közöttük vérfarkas.

Wilson96 2011.07.20. 18:06:51

az tuti hogy volt más vérfarkas is

||aNtHoNy|| · http://mooviemania.blog.hu/ 2011.07.20. 22:23:48

Ott aztán minden volt.:D Egy dologban vagyok biztos, ez a film a legjobb az összes Harry Potter közül.
süti beállítások módosítása