Eljátszottál már valaha is azzal a gondolattal,hogy milyen lenne,ha valaki megmondaná neked a jövőt? Vagy,hogy milyen lenne,ha az életed egy előre megírt "forgatókönyv" lenne amin nem változtathatsz? Vagy egyáltalán létezik-e szabad akarat? Vagy tényleg létezik ez az előre megírt sors,hiszen a mondás is úgy tartja: "Ahogy a Nagy könyvben meg van írva..."?

David Norris az eddigi legfiatalabb szenátor-jelölt egész Amerikában,és a győzelemhez már csak egy nagyon-nagyon kicsi választja el. Azonban,mikor kiderül,hogy veszíteni fog, találkozik egy nővel,aki megváltoztatja,és a beszéde olyan hatásosra és őszintére sikerül,hogy újra az élen találja magát. David beleszeret a nőbe,de valamilyen erők nem engedik,hogy újra találkozzanak. Megtudja,hogy ez az erő nem más,mint a Sorsügynökség. Ilyen túlerővel szemben David két dolog közül választhat, vagy lemond a lányról és ezzel megvalósíthatja,minden álmát, vagy a lánnyal marad,akkor viszont nem számíthat semmi jóra. Davidnek nem tetszik ez,és elhatározza,hogy, ha törik, ha szakad, ő szembeszáll a sorssal...

Mit vártam a filmtől? Semmit. Mit tudtam a filmről? Semmit. Mielőtt moziba mentem volna,otthon gyorsan megnéztem az előzetest,és elolvastam a történetet. A tévében láttam a kis 15 másodperces bemutatót,az nem fogott meg,de rászántam magam,és elmentem megnézni. Jól tettem.

A film könnyedén indul,hangulatfokozó zene,pörgős,tökös politikai beszéd,mindenki örül, mosolyog, de ahogy a sztori elkezd haladni,úgy a hangulat,és az egész film is komoly lesz, és feszült. A Sorsügynökségről annyit,hogy szerintem zseniális. Nem hiszem, hogy tényleg léteznének,legalábbis ilyen formában nem. De ha úgy vesszük,hogy vannak emberek akik másokat irányítanak,akkor igen,mondhatjuk,hogy léteznek. Matt Damon nekem nem a kedvenc színészem,és nem is láttam tőle túl sok filmet,de itt pozitívan csalódtam benne,és igazán oda fogok figyelni a további,és ezelőtti munkáira. Nekem ez a film 2011 eddigi legnagyobb meglepetése. Itt a zenékre külön figyeltem, nagyon jók voltak, viszont kicsit képi világban volt egy hangyányi Eredet beütés, de ez nem volt zavaró. És igaz,hogy az indulás után egy kicsit ellaposodik a film,de utána elkezd pörögni,és te is elkezdhetsz gondolkodni,amíg...

Innentől szpojleres részek következnek.

...amíg el nem jön Thompson bácsi,és amíg a film a szánkba nem rágja a történetet, és már megint előjöttek egy akkora baromsággal,amit már a Hancockban is utáltam,méghozzá ez az istenes dolog. Elkezdte mesélni a pasas,hogy a Sorsügynökség az,ami diadalra vitte rómát,és miután ezt megcsinálta,kicsit,mindössze öt századra visszavonult,hogy lássák,mit fognak kezdeni az emberek. Utána visszajöttek,majd megcsinálták a reneszánszt és az ilyen olyan korokat,hogy megmutassák az embereknek,hogy néha gondolkodni is kéne. Utána 1910-ben újra elmentek,és pár évtized alatt a gyökér emberek csináltak 2 világháborút, holokausztot,és mindent amivel egymást írtjuk. Tehát nem szabad az emberekre bízni a Világot,hiszen ha ezt megtették volna,már rég nem is létezne a Föld. Aztán a másik ami igencsak a szememet szúrta,hogy ezek az ajtók,amik egyben a Sorsügynökségben átjárók voltak,tehát ha egy alagútban mész és te is a Sorsügynökség tagja vagy,akkor csak kinyitsz egy ajtót és máris a Szabadság szobor lábánál találod magad. Nem poén? Csakhogy ezt meg a Hipervándorban is láthattuk már egyszer,legalábbis valami ilyen és ehhez nagyon hasonló valamit.

Szpojler vége!

Szerintem ezt a filmet mindenképpen érdemes megnézni,igaz,hogy van pár tisztázatlan dolog, és biztos,hogy nem az fog titeket érdekelni,hanem teljesen átadjátok magatokat a filmnek,és úgy aztán egy kellemes,gondolkodós(?) kikapcsolódásban lesz részetek. És ahogy láttam, nem sokára a mozikban lesz Az ismeretlen férfi,és a Csúcshatás, sőt a Buried is,amikről elképzeléseim szerint,mind írni fogok.

105 perces, Matt Damonos, érdekes, meglepő, amerikai, film!

Ui.: Csak én nem látom a csaj bal lábát a poszteren?

 

                                         TRAILER (nem engedte a beágyazást)

A bejegyzés trackback címe:

https://mooviemania.blog.hu/api/trackback/id/tr362794325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása