Élve eltemetve (Buried)

2011.04.17. 20:14

Életem egyik legjobb egy helyszínes,egyszereplős filmje! Sohasem gondoltam volna,hogy lehet tartalmas és izgalmas egy olyan másfél órás film,ami egész végig,főcímtől a stáblistáig egy koporsóban játszódik! Pupillákat tágra nyitni,megérkezett a Buried!

Paul Conroy egy Irakban dolgozó amerikai teherautós. Épp a katonáknak szállított volna pár dolgot,amikor megtámadták a konvojt,és ő egy koporsóba zárva ébredt fel egy öngyújtó,egy mobiltelefon és egy zsebkés társaságában. Miközben emlékfoszlányai összeszedéséből próbálja kideríteni,mégis hogyan került oda, a levegője fogytán van, ő pedig egyedül,a semmi közepén, a föld alatt.

Nos, az egyedüli főszereplőnk Ryan Reynolds,akit én eddig csakis a macsó,jóképű,csajozós szerepben láttam,és tudom,hogy ha kell, akkor ripacskodik is,de nagyon! Ezzel a tudattal ültem le a monitor elé, és ami ezután várt rám az, ami nem más,mint a leírhatatlan filmélmény.

Igaz a hazai mozikban még nincs,viszont a neten,feliratosan meg igen,így én is a könnyebb utat választottam,és úgy néztem meg a filmet. Hát mit is mondhatnék..lélegzetelállító egy film. Ryan Reynoldson gondolom hatalmas nyomás lehetett,hiszen másfél óráig a nézőnek,és a kritikusoknak és a rendezőnek is megfelelni egyedüli szereplőként...hát nem semmi! De a lényeg,hogy maximálisan sikerült neki!

Élete legjobb alakítását nyújtotta,és úgy látszott,nagyon élvezte,és beleélte magát a szerepbe! És még mi nagyon jó a filmben? Az elejétől a végéig meg tudja tartani a feszültséget, a zenék eszméletlenül jók, a kameraállásokra senkinek egy szava nem lehet,a cselekmény egy pillanatra nem laposodik el, növekvő oxigén hiányt szinte mi is érezzük, és mindenből pontosan annyi van,amennyinek lennie kell!

És még mi a nagyon jó Ryanben? Az,hogy a néző valami hihetetlenül tud vele azonosulni,mert itt egy civilt játszik. Egy civilt,akinek a helyébe szinte ugyanazt tennék,mint amit ő csinált. Egy civil, aki ugyanúgy meg van ijedve,mint ahogy mi lennénk. És pont ez a jó benne! Ő csak egy civil, se több,se kevesebb! Ez az amiért olyan jól játszik.

Ezt a filmet nem lehet leírni,ezt a filmet csakis látni lehet. Április 21.én ott leszek a moziba,és az elsők között fogom megnézni Ryan Reynolds élete legjobb alakítását másodszorra! Mert ezt a filmet látni kell! Ne hagyjátok ki!

Köszönet FroG-nak,aki ajánlotta nekem!

Szerző: ||aNtHoNy||

1 komment

Címkék: kritikák

A bejegyzés trackback címe:

https://mooviemania.blog.hu/api/trackback/id/tr362834398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wilson96 2011.04.18. 15:15:15

szeretem az ilyen filmeket, majd biztosan sort kerítek rá :D
süti beállítások módosítása