Gázt! (Drive)

2012.05.06. 00:13

Huh, elérkezett a pillanat...Oly sok idő után újra jelentkezem...Hihetetlen,ugye?
Épp nézegettem, melyik az a film, ami eléggé híres és még nem láttam, de ódákat zengenek róla. Ez a film a Drive volt, aminek a magyar címfordítása, habár az első 10 percet igen, viszont a film többi részét alig-alig tükrözi. Ha valaki versenyautós filmet keres,akkor ne ezt válassza, ez egy sokkal összetettebb, elképesztőbb film, mint egy Halálos Iramban rész.
Na de milyen volt? Hát lássuk csak...

Jópár haverom mondta nekem, még régebben, hogy nézzem meg ezt a filmet,merthogy milyen jó, és milyen izgalmas blablablablabla stb. Nem hittem nekik. Úgy gondoltam, hogy nem lehet ez olyan jó film, mint aminek mondják, hiszen alig volt beharangozása, és nem tartottam még akkora nagy filmnek,hogy kiadjak rá bármennyi pénzt is. Nos, miután megnéztem a filmet tartozom egy vallomással...NAGYON ROSSZUL TETTEM,HOGY NEM NÉZTEM MEG MOZIBAN!

A film egy sofőrről szól, aki napközben kaszkadőr, illetve egy kis műhelyben javítgatja az arra tévedő hibás autókat. Viszont éjjel már egy egészen más oldalát mutatja meg...Általa és főnöke segítségével megbügykölt járgányokkal segédkezik bűntényekben. Megbeszélt időpont,hely és pénz. Ő már ott is van, de csak 5 percig. Ezalatt az idő alatt ő ott is lesz,és kimenti a bajból fizetőit,viszont ha letelik a kiszabott idő,akkor a bűnözők már csak magukra számíthatnak. Neki semmi más dolga sincs,csak vezet. Magányosan éli így mindennapjait, ám egyik napon beleszeret a szomszédjába, majd a nő frissen szabadult férjének az ügyeibe is belefolyik, de ez csak egyre nagyobb bajhoz vezet. Itt mostmár a szomszéd nő,és annak kisfia élete forog kockán...És csak Ő tehet ellene, csakis Ő... 

Mit tudtam a filmről? Hangos lesz a zene. Ennyi. Hiszen annyira nem érdekelt,és annyira figyelmen kívűl hagytam, hogy még a trailert is beltekergetve néztem végig. Tényleg hidegen hagyott. Aztán a filmet bemutatták, mindenki istenítette, elnyerte a Cannes-i Filmfesztiválon a rendező a 'Legjobb rendezőnek' ki-kiáltott díjat, sőt a hangávágst,még Oscarra is jelölték. Na,de ki is a rendező? Lássuk csak...Nicolas Winding Refn...hmm szerintem meg nem működik a radiátorom. 

Lehet, hogy szégyen, vagy gáz,de még sosem hallottam erről a rendezőről, viszont amit itt tett, az elképesztő és zseniális. Az Eredet óta talán most először mondhattam el,hogy ha valami, akkor ez az,amit FILMNEK lehet nevezni. Hihetetlen,hogy milyen nyugodtan, és brilliánsan tartja a rendező a figyelmet, és egy pillanatra sem akarja,hogy unatkozzon a néző. De tényleg. Viszont ez a film korántsem lett volna ilyen jó, ilyen szereplőgárda nélkül. Ryan Gosling bámulatos alakítása tette azzá ezt a filmet, ami. Ha az ember belegondol,akkor igazából annyi dolga volt Goslingnak, hogy kemény marad a koszos V-nyakú pólójában, és közben meg sem szólal. De itt a mimikája, a testbeszéde volt az, ami igazán lenyűgöző. Sőt, külön öröm volt látni, a 'Már megint Malcolm' sorozat apukáját, aki itt az öreg, autószerelő főnököt játszotta. A szerepe jelentéktelennek tűnhet, viszont mégsem elhanyagolható.

 

A zene tényleg brutálisan hangos, és iszonyatosan hangulatos. Le a kalappal! Úgy gondolom, hogy rengeteg film példát vehetne erről az alkotásról,mert tényleg egy kötelező darab, bárki számára! A film korántsem unalmas, sőt végig izgalmas, és az utolsó háromnegyed óra maga a gyönyör! Akár hiszitek,akár nem én azt, ami a film második felében van, sohasem vártam egy ehhez hasonló kaliberű filmtől. Big up! 

Úgy gondolom, hogyha van felesleges 100 percetek, és még nem láttátok, akkor mindenképpen muszáj lesz megnéznetek,mert ez a film egy élmény!

Ezenetúl figyelemmel fogom kísérni Ryan Gosling színészi munkásságait,mert ha ennél jobb alakítást még ki tud préselni magából,akkor arra egészen biztosan befizetek!

 

A következő írásom egy idei, Oscar díjas filmről fog szólni,most pedig a nagyszerű filmnek a még nagyszerűbb zenéjével fogom befejezni a kritikát!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mooviemania.blog.hu/api/trackback/id/tr854490855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása