Először nem tudtam melyik filmről is kellene írnom aztán végignéztem a blogon az eddig elemezgetett filmeket és örömmel láttam, hogy személyes kedvencem a Karib Tenger Kalózai trilógia nincs sehol így én írhatom meg a három (hamarosan 4) filmről a cikket. Tehát öveket becsattolni kezdődik a Karib Tenger Kalózai - A Fekete Gyöngy Átka!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A cím kicsit ijesztően hathat még néhányan azt hihetitek, hogy ez valami középkori kalózos-háborús film. Először én is ezt hittem. Másodszorra is. Aztán barátom felvilágosított, hogy te hülye ez egy kalandvígjáték. Oké, gondoltam magamban megér egy misét, főleg Johnny Depp miatt aki az egyik kedvenc színészem. Aztán láttam, hogy ott van még mellette Geoffrey Rush aki megintcsak egy nem elhanyagolható színész. A további két főszereplőről (Keira Knightley, Orlando Bloom) semmit nem tudtam, így amolyan ''majd csak lesz valami belőle'' érzéssel ültem le filmet nézni. 



Először is a történetével kezdeném. Szerintem nagyon jól van megírva a forgatókönyv. Az alapszituáció : Van egy kalózunk aki egy ''kicsit'' ütődött és Jack Sparrownak hívják (Johhny Depp). Egy akciója rosszul sül el így elkapják és bebörtönzik Port Royal-on. Egy éjjel aztán egy hajó kezdi el bombázi a Port Royali kikötőt és elrabolják a kormányzó lányát Elizabeth Swann-t (Keira Knightley), akibe a helyi kovács Will Turner (Orlando Bloom) reménytelenül szerelmes, így fejébe veszi, hogy utánaered a csajszi elrablóinak. Alkut köt Jack-el, hogyha segít neki megtalálni a kalózokat (elvégre neki könnyebb dolga van, hiszen ő is kalóz) akik elrabolták a szerelmét akkor kiszabadítja a börtönből. Jack elfogadja az alkut így a kalózok nyomába erednek, hogy kiszabadítsák Elizabethet. Ám később kiderül, hogy a kalózok hallhatatlanok egy átok miatt így ez egy kicsit megnehezíti Jack és Will dolgát. Szerintem eléggé izgalmas a történet, és ráadásul a végén még egy kisebb csavart is beletettek a készítők.

A színészi játék nagyon ottvan és nem Depp viszi a hátán az egész filmet, hanem tényleg mindenki odateszi magát. Nekem nagyon tetszett a gonosz Barbarossa (vagy Barbossa mindenhol máshogy írják a nevét :D ) kapitány, vagyis Geoffrey Rush színészkedése. És mivel ez egy kalandVÍGJÁTÉK ezért a poénok sem maradhatnak ki. Bevallom némelyiken jóízűeket nevettem, és ami a legfontosabb a filmben nincsenek érzelgős jelenetek hanem folyamatosan pörög a sztori, így nem lesz unalmas.



A filmről szinte csak pozitív dolgokat tudok mondani. A zenét Klaus Badert írta, és meg kell hagyni nagyon jó muzsika. A jelmezesek is kitűnő munkát végeztek, teljesen olyan mintha tényleg az 1700-as években játszódott volna. Nekem legjobban a vízi hajócsaták tetszettek. Hosszúságra sem lehet panaszunk a film több mint két óra hosszán át szórakoztatja a nézőt.

Én mindenkinek ajánlanám a movie-t aki ki akar kapcsolódni egy kicsit. Habár ha jobban meggondolom mégsem mindenkinek. Azért a kisebbek ne nézzék szerintem, ugyanis van a filmben pár ''keményebb'' jelenet, és lehet ez számukra ijesztő lehet. Ezt mutatja az is, hogy ez az első film a Disney történetében ami eddig a legmagasabb 13+-os korhatárt kapott.

Jó filmnézést! Sziasztok!

Wilson
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mooviemania.blog.hu/api/trackback/id/tr872805024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása